۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۲۵۱۷۴
امام جمعه موقت كاشان:

آمريكا پرچمدار جاهليت مدرن است

امام جمعه موقت كاشان گفت: پرچم جاهليت مدرن امروز به دست آمريكا است كه با اسلام، تشيع و ايران در ستيز است و همان نبردي كه بين جاهليت زمان پيامبر(ص) بود امروز نيز ادامه دارد، چرا كه نهضت توحيدي امام خميني(ره) برگرفته از نهضت پيامبر است.
حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار، امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان با اشاره به بعثت پيامبر اكرم(ص) گفت: بعثت پيامبراكرم(ص) نوري بود كه در تاريكي و ظلمت درخشيد و اين نور به ظلمت جهل و كفر، شرك و بت پرستي و فساد و فحشا حمله ور شد.

 

وي با اشاره به اينكه پيامبر اكرم(ص) براي اينكه جامعه را از ظلمت و تاريكي نجات دهد سه برنامه را سرلوحه امور خود قرار داد، از گسترش اخلاق به عنوان يكي از اين امور نام برد و افزود: پيامبر در جامعه  تلاش زيادي به خرج داد تا مردم را در مسائل اخلاقي پرورش و تربيت كند.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار، توسعه و گسترش و علم و فرهنگ و دانش را به عنوان دومين برنامه پيامبراكرم(ص) در جامعه نام برد و افزود: جهل و جهالت و ناداني از ويژگي هاي عجيب آن دوران بود و به قدري مردم جاهل بودند كه از خرما بت مي ساختند و در مقابل آن سجده مي كردند و فرزندان خود را مقابل بت ها قرباني مي كردند و دختران خود را زنده به گور مي‌كردند.

 

وي با اشاره به اينكه پيامبراكرم(ص) تلاش زيادي كرد تا مردم را هدايت كند، گفت: پيامبر اكرم(ص) فرمودند، من براي تعليم مبعوث شدم تا مردم را رشد و آگاهي بدهم.

 

امام جمعه موقت كاشان همچنين مبارزه با طاغوت هاي زمان را سومين برنامه پيامبراكرم(ص) نام برد و بیان کرد: تمامي ظلم و جنايت پرچمداران ظلم و جنايت مسلط بر جامعه آن روز ناشي از حكومت ظالمانه آنها بود و پيامبراكرم(ص) تا آخرين روز عمر خود با آنها مبارزه كرد و هيچگاه با آنها سازش نكرد و در مقابل زياده خواهي هاي آنها كوتاه نيامد و عقب نشيني نكرد تا در مقابل آنها به پيروزي رسيد.

 

 امروز مبارزه بين بعثت نبوي و جاهليت و اسلام ستيزي است

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: مبارزه بين بعثت نبوي و جاهليت و اسلام ستيزي جاهليت امروز نيز وجود دارد و امروز جاهليت قديم به شكل جاهليت مدرن بروز و ظهور دارد و سردمداران كفر و شرك در دنيا همان ظلم و جنايات را به شكل پيشرفته امروز مرتكب مي شوند.

 

به گفته وي، جاهليت گذشته با يك شمشير يك نفر را مي‌كشت اما جاهليت مدرن با استفاده از بمب اتمي در يك لحظه صدها هزار نفر را قتل و عام مي كنند و عذر خواهي هم نمي كنند.

 

امام جمعه موقت كاشان گفت: پرچم جاهليت مدرن امروز به دست آمريكا است كه با اسلام و تشيع و ايران در ستيز است و همان نبردي كه بين جاهليت زمان پيامبراكرم(ص) بود امروز نيز ادامه دارد، چرا كه نهضت توحيدي امام خميني(ره) كپي نهضت پيامبراكرم(ص) است.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار افزود: نهضت امام خميني(ره) نوري بود كه در دل ظلمت طاغوت درخشيد و با حمله به طاغوت زمان، او را از اريكه قدرت به زير كشيد و امروز همان نور، همان نهضت و همان پرچم را ملت ايران در دست گرفته است.

 

وي اظهاراميدواري كرد، مبارزه بين جاهليت توحيدي و جاهليت مدرن كه امروز ادامه دارد، سرانجام به نابودي آمريكا و استكبارجهاني و صهيونيست جهاني منجر شود.

 

امام جمعه موقت كاشان با تأكيد بر تلاش مسؤولان بر فرهنگ، علم، توليد علم و اقتدار علمي گفت: مسؤولان بايد زمينه توسعه و گسترش اخلاق اسلامي و ارزش هاي اخلاقي در جامعه را فراهم كنند تا اخلاق اسلامي در جامعه جاي خود را به رذايل اخلاقي ندهد و به دست فراموشي سپرده نشود.

 

كارگران و معلمان استوانه و ستون اقتدار كشور هستند

حجت الاسلام اسلامي تبار در ادامه با تبريك هفته معلم و كارگر از اين دو قشر به عنوان استوانه و ستون اقتدار كشور نام برد و افزود: اقتدار هركشوري به كار و توليد و علم و دانش است و علم قدرت و سلطنت است.

 

وي افزود: آموزش و پرورش و معلمان از استوانه هاي علم و دانش هستند كه نسبت به تربيت دانش آموزان به عنوان توليد كنندگان علم در آينده كشور، اهتمام دارند.

 

امام جمعه موقت كاشان يادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دو ديدار جداگانه اي كه با اين دو قشر شريف جامعه داشت، در زمينه افزايش توليد، ارتقاي كيفيت توليد، امنيت شغلي، رعايت حقوق كارگران، جلوگيري از تعطيلي كارگاه هاي توليدي و جلوگيري از ورود توليدات خارجي كه در داخل كشور امكان توليد آن فراهم است، رهنمودهاي مهمي را بيان داشت.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همچنين در ديدار با معلمان، زمينه ارتقاي سطح تحصيل و علم، ارتقاي كيفيت تربيت دانش آموزان به عنوان مديران آينده كشور، انتقاد ها و تذكراتي در رابطه با برخي از نمادهاي نفوذ بيان كرد.

 

فرمايشات رهبر معظم انقلاب براي همه راهگشا است

وي رهنمودهاي حضرت آيت الله خامنه اي را براي مسؤولان كشور حجت دانست و افزود: بايد به فرمايشات معظم له عمل كنند چرا كه در صورت بي توجهي به بيانات ايشان، روز قيامت بايد پاسخگو باشند.

 

امام جمعه موقت كاشان، فرمايشات رهبر معظم انقلاب را براي همه راهگشا دانست و با اشاره به اين كه  مخاطب فرمايشات رهبر معظم انقلاب مسؤولان هستند، گفت: فرمايشات معظم له، راهنمايي مبتني بر علم و تجربه و آگاهي و هوشياري و براساس بينش الهي است كه بايد به آن عمل شود./201/1307/ب1

ارسال نظرات